Naša spolupráca s učiteľmi a študentmi z partnerských škôl sa začne a bude prebiehať vo virtuálnom svete na e-laerningovej platforme Moodle.
http://projekty.sp1.choszczno.edu.pl/course/view.php?id=20
Hlavným cieľom projektu je vytvorenie edukačnej hry „Zaujímavé kúty Európy“, v ktorej budú žiaci riešiť také
úlohy z matematiky, prírodných vied, geografie a anglického jazyka, ktoré ich uschopnia používať situačné,
simulačné a inscenačné metódy. Úlohy budú v spojitosti s ekologicky zaujímavým miestom v partnerskej krajine.
Žiaci budú riešiť úlohy, ktoré učitelia umiestnili na platformu, potom tam budú prezentovať aj svoje riešenia.
Hlavným cieľom tejto hry je šíriť nový prístup v procese vyučovania a získavania vedomosti cez skúsenosti,
analytické myslenie, syntézu, načrtnutie záverov a ich vyhodnotenia. V tejto hre bude každému modulu predchádzať
prezentácia , urobená určitým partnerským tímom, o zaujímavom kúte Európy. Úlohy sa budú týkať prezentovanej témy.
Keď sa hra skončí, budú určení víťazi – šiesti žiaci z každej partnerskej školy. Títo žiaci sa zúčastnia na
seminároch z matematiky a prírodných vied, ktoré budú trvať týždeň a budú sa konať v Tatrách v Poľsku a na
Slovensku. Cieľom týchto seminárov bude vedecký výskum z ekológie mimo učební, v prírode, čo umožní žiakom hlbšie
samostatne získavať vedomosti, hľadať a zhromažďovať informácie. Študenti, ktorí budú pracovať v troch
medzinárodných skupinách, pozostávajúcich z 18 študentov, budú motivovaní používať a získavať vedomosti z
anglického jazyka, a tiež sa naučia slová a frázy v jazykoch svojich partnerov.
Pravidlá edukačnej hry „Zaujímavé kúty Európy“
1. Edukačná hra pozostáva zo šiestich etáp.
2. Účastníkmi hry sú žiaci od 9 do 14 rokov.
3. Tímy učiteľov z partnerských škôl umiestnia na platformu tri úlohy. Úlohy sú umiestňované podľa zadaných dátumov a poradia: matematická, prírodovedná (s prvkami zemepisu) a jazyková (spojená s angličtinou).
4. Žiaci riešia všetky problémy v ich materskom jazyku v rámci časového limitu.
5. Úlohy sú kontrolované učiteľmi z matematiky, prírodných vied, zemepisu a angličtiny.
6. Za každú úlohu študenti môžu získať maximálny počet 10 bodov.
7. Za každú úroveň študenti môžu získať maximum 30 bodov.
8. Po každej úrovni budú výsledky hry umiestnené na platformu.
9. Tri najzaujímavejšie práce z každej úrovne a z každej partnerskej školy budú prezentované v angličtine na platforme.
10. Všetky úlohy sú spojené s najzaujímavejšími kútmi z partnerských krajín.
11. Na konci hry budú určení 10-ti víťazi z každej školy.
12. Cena pre výhercov je týždenný kurz v poľských a slovenských Tatrách.
Etapy edukačnej hry
č. | Téma | Zodpovedná krajina | Trvanie etapy |
1 | Tatranský národný park Biosferická rezervácia vyhlásená UNESCOM | Slovensko - Švábovce | 12. november 2012 – 15. január 2013 |
2 | Krajina ľadovcov južného Jutska | Dánsko - Galten | 16. január 2013 - 30. marec 2013 |
3 | Kapaddokia- Fairty Chimneys – Nevsehir | Turecko - Ankara | 16. marec 2013 – 15. máj 2013 |
4 | Capo Gallo, Monte Pellegrino a záliv Mondello | Taliansko - Palermo | 16. máj 2013 – 15. október 2013 |
5 | Provincia “Severné Holandsko” | Holandsko - Ugchelen | 1. november 2013 – 15. december 2013 |
6 | Tatranský národný park Biosferická rezervácia vyhlásená UNESCOM | Poľsko - Choszczno | 30. decmber 2013 – 28. február 2014 |